Yllättävän usein kuulee tekosyyn ”ei ole aikaa treenata”. Kuinka monen kohdalla aika on oikeasti niin kortilla, ettei se ole pelkkä tekosyy? Lue miten löytää aikaa treenille!

Meillä on aikaa käydä töissä, syödä, nukkua ja selata Facebookia. Nämähän ovat ne pakolliset askareet nykypäivänä. Mutta tämä ei kuluta meidän vuorokaudesta 24 tuntia. Treeni toki ottaa oman aikansa riippuen matkasta salille tai muuhun treenipaikkaan noin 1-2h. Mutta enemmän riippuu siitä, miten laittaa asiat tärkeysjärjestykseen ja aikataulunsa suunnittelee. Jos treenaamalla haluaa oikeasti saavuttaa jotain, on treenille löydettävä oma paikka elämästä. Jostain asioista on joskus tingittävä. Sen ymmärtää kaikki, jotka ovat harrastaneet jotain koko sydämestään.

Miten tiivistät aikataulua? Tässä helppoja vinkkejä!

1. Harjoittelun kesto

Treenaa kerrallaan 45-60min. Parhaimmat tehot saat itsestäsi irti tässä ajassa. Jos aika on todella kortilla, kokeile HIIT-tehotreeniä.

2. Supersarjat

Tee treenin aikana supersarjoja. Tällä tavalla lepoajat lyhenevät, mutta treeni on tehokasta.

3. Ota suihkukamat mukaan

Treenin jälkeen on hyvä käydä pesulla, koska olet hikinen. Näin myös päivittäinen hygienia on hoidettu samalla reissulla.

4. Päätä treenipäivät

Ne voivat olla joka viikko samat päivät, joilloin siitä tulee rutiini elämääsi, tai vaihtoehtoisesti voit sunnuntaisin suunnitella seuraavan viikon treeniajat.

5. Treenikamat mukaan

Ota treenikamat ja palkkari mukaan, käy salilla ennen töitä tai töiden jälkeen. Ennen töitä treeni piristää mukavasti päivää, ja töiden jälkeen voit hetkeksi unohtaa työpäivän stressin hikoilun merkeissä.

6. Treeni ja lapset

Myös vanhemmat voivat treenata. Sopikaa kumppanin kanssa vahtivuorot, jotta molemmat pääsevät salille ja samalla saatte myös omaa aikaa.

Muistakaa että aina on aikaa, kun sitä järjestää. Kaikki on itsestä kiinni!

Muistahan pitää mieli terveenä treenaamisesta kohtaan.

 

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: