Miksi työpaikalle pyöräily kannattaa?

touko 1, 2014 | Lifestyle miehet, Lifestyle naiset | 0 Kommenttia

Oletko koskaan harkinnut, että voisit auton tai julkisten sijaan ottaa tavaksi pyöräillä töihin? Jos pyöräily joka päivä tuntuu mahdottomalta idealta, voit asettaa tavoitteeksi sotkea työpaikalle kerran viikossa, esimerkiksi aina perjantaisin. Tikis listasi viisi hyvää syytä, miksi työmatkat kannattaa taittaa pyörällä.

1. Säästät rahaa

Bensan hinta nousee koko ajan, puhumattakaan auton vakuutus- ja korjausmaksuista. Parkkipaikastakin joutuu usein maksamaan. Laske, kuinka paljon voisit säästää bensa- tai matkakorttikuluissa, jos kulkisit työmatkat fillarilla.

2. Kasvatat kuntoa

Miksi mennä spinning-tunnille, kun työmatkapyöräily ajaa melkein saman asian (varsinkin jos matkalle osuu ylä- ja alamäkiä)? Voit itse säätää vastusta ja nopeutta. Pyöräily on tehokas cardiotreeni, joka on kuitenkin hellä nivelille. Mikä parasta, pyöräily sopii kaikille kuntoon ja ikään katsomatta!

3. Saavut virkeänä töihin

Pyörällä saavut taatusti virkeänä töihin, kun aivosi saavat raitista ilmaa heti aamusta. Pyöräillessä on aikaa suunnitella tulevaa työpäivää ja usein hyvät ideatkin syntyvät, kun olet liikkeessä. Happirikasta ilmaa hengittäessä vältät väsymystä.

4. Vältät liikenneruuhkat

Jumittuminen aamuruuhkaan saa pinnan kireälle ennen kuin työpäivä on ehtinyt edes alkaa. Pyörätiellä on harvemmin hidasteita ja reitinkin voi valita vähän vapaammin.

5. Säästät luontoa

Pyöräily ei saastuta ympäristöä. Pyörä kulkee lihasvoimalla eikä käytä uusiutumattomia luonnonvaroja, siksi sen ekologinen jalanjälki on pieni.

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: