Kesä on loistavaa aikaa olla ulkona ja pitää hauskaa. Kesä on myös aikaa, jolloin tekee mieli ottaa iisisti, heittää arjen rutiinit pois mielestä ja lekotella vain rennosti pihalla tai mökillä. Mutta kesällä on helppo heittäytä liiankin ”lomalle”… Ethän sinä ole treenaamatta tänä kesänä?

Jos saat sisällettyä treenejä arkeesi, saat kyllä sisällettyä ne myös lomaasi. Jos treenaat aktiivisesti arkisin, kannattaa sitä jatkaa myös lomalla, mieli ja kroppa kiittävät varmasti! On myös mukava jatkaa treenejä syksyllä, kun kunto on samoissa lähtökohdissa lomankin jälkeen.

Jos treenaaminen ei ole vielä osa säännöllistä arkirytmiäsi, sitä voi alkaa harjoittelemaan myös kesällä. Pihalla tai mökillä puuhastellessa on helppo kokeilla erilaisia kehonpainolla tehtäviä liikkeitä, tai vaikkapa vain tarttua harjanvarteen ja venyttää kroppaa.

Tässä 5 hyvää syytä treenata kesällä:

1. Pidät mielen virkeänä

Kun pysyt aktiivisena ja hikoilet lomallakin säännöllisesti, huomaat vaikutuksen vireydessäsi samantien. Mökillä tekee helposti mieli vain makoilla jalat ylhäällä syöden grilliherkkuja. Jotta jaksaisit tehdä muutakin kuin makoilla koko loman, ja jotta pääsisit palaamaan syksyllä energisenä töihin, kannattaa sisällyttää treenejä lomallesikin.

2. Kartat kesäkilot

Kesään kuuluu rasvainen ja energiapitoinen grilliruoka. Jos syöt enemmän kuin kulutat, lihot. Se on fakta. Jos kuitenkin myös treenaat ja kulutat, voit hyvin syödä grilliruokia useamminkin viikossa. Ja onneksi rasvaisimmille herkuille on olemassa myös terveellisempiä vaihtoehtoja. Usein treenin jälkeen tekeekin mieli vain ravitsevaa ja terveellistä ruokaa.

saavuta tuloksia

3. Saavutat tuloksia

Voit myös ajatella kesän ja loman juuri rentoilun vastakohtana: ”Enemmän aikaa treenata. Jess!”. Jos aikaa treenille tosiaan löytyy enemmänkin, voit pidentää vakiolenkkiäsi mutamalla kilometrillä, lisätä tehoa treenisi tai vaikkapa opetella jotain ihan uutta lajia!

4. Koet elämyksiä

Kesäsäillä on mukavampi liikkua ulkona ja moni paikka kukoistaakin ihan eri tavoin kuin talvisin. Tutki ympäristöäsi ja lähde liikkumaan luontoon, saatat törmätä johonkin ihan uuteen paikkaan. Kokeilemalla jotain uutta kesäaktiviteettia saatat tutustua uusiin ihmisiin ja saada elämänmittaisia muistoja.

halot

5. Vietät aikaa rakkaitesi kanssa

Kesällä on usein myös aikaa viettää enemmän aikaa läheisten kanssa. Kerää koko perhe koolle, tai vietä laatuaikaa puolison kanssa vetämällä kunnon treeni. Ottakaa realistinen tavoite, johon tähtäätte yhdessä ja tsemppaatte toisianne. Oli se sitten 10 leuanvetoa, tai pienempi vyötärön ympärysmitta, tavoitteen saavuttaminen on helpompaa, kun sen eteen tehdään töitä yhdessä.


Tule mukaan 29.5. alkavaan LEUANVETOVALMENNUKSEEN ja treenaa kanssamme läpi kesän! Leuanveto on yksi yksinkertaisimmista ja tehokkaimmista harjoitteista, jolla saa treenattua koko yläkroppaa – selkää, käsiä, rintaa ja olkapäitä ja sen lisäksi keskivartaloa. Leukojen vetäminen tuo sekä muotoa että ryhtiä ylävartaloosi. Tarvitset ainoastaan leuanvetotangon.

Lisää kiinnostavia artikkeleita:

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: