Miksi kesälläkin kannattaa treenata?

| touko 13, 2017 | Lifestyle miehet, Lifestyle naiset | 0 Kommenttia

Kesä on loistavaa aikaa olla ulkona ja pitää hauskaa. Kesällä tekee mieli ottaa iisisti, jättää pois mielestä arjen rutiinit ja lekotella vain rennosti pihalla tai mökillä. Mutta kesällä on helppo heittäytyä liiaksikin lomamoodiin… Ethän sinä ole treenaamatta tänä kesänä?

Jos saat sisällytettyä treenejä arkeesi, saat saman homman tehtyä myös lomalla. Jos treenaat aktiivisesti arkisin, kannattaa sitä jatkaa myös lomalla – mieli ja kroppa kiittävät varmasti! On myös mukava jatkaa treenejä syksyllä, kun kunto on samoissa lähtökohdissa lomankin jälkeen.

TIKIKSEN 6 KUUKAUDEN TREENIOHJELMA

”SELKEÄ, KÄYTÄNNÖLLINEN JA TEHOKAS TREENIOHJELMA SALILLE”

Jos treenaaminen ei ole vielä osa säännöllistä arkirytmiäsi, sitä voi alkaa harjoitella kesällä. Pihalla tai mökillä puuhastellessa on helppo kokeilla erilaisia kehonpainolla tehtäviä liikkeitä, tai vaikkapa vain tarttua harjanvarteen ja venytellä.

Tässä 5 hyvää syytä treenata kesällä:

1. Pidät mielen virkeänä

Kun pysyt aktiivisena ja hikoilet lomallakin säännöllisesti, huomaat vaikutuksen vireydessäsi samantien. Mökillä tekee helposti mieli vain makoilla jalat ylhäällä grilliherkkuja napostellen. Jotta jaksaisit tehdä muutakin kuin makoilla koko loman, ja jotta pääsisit palaamaan syksyllä energisenä töihin, kannattaa treenejä kuitenkin tehdä lomankin aikana.

2. Kartat kesäkilot

Tyypillisesti kesään kuuluu rasvainen ja energiapitoinen grilliruoka. Jos syöt enemmän kuin kulutat, lihot. Se on fakta. Jos kuitenkin myös treenaat, voit hyvin syödä grilliruokia useamminkin viikossa. Onneksi rasvaisimmille herkuille on olemassa myös terveellisempiä vaihtoehtoja ja usein treenin jälkeen tekeekin mieli vain ravitsevaa ja terveellistä ruokaa.

 

3. Saavutat tuloksia

Voit mieltää kesän ja loman laiskottelun ja/tai rentoilun vastakohtana: ”enemmän aikaa treenata!”. Jos aikaa treenille tosiaan löytyy enemmänkin, voit pidentää vakiolenkkiäsi mutamalla kilometrillä, lisätä tehoa treenisi tai vaikkapa opetella jonkun ihan uuden lajin!

4. Koet elämyksiä

Kesäsäällä on mukavaa liikkua ulkona ja moni paikka kukoistaakin ihan eri tavoin kuin talvisin. Tutki ympäristöäsi ja lähde liikkumaan luontoon. Kokeilemalla jotakinn uutta kesäaktiviteettia saatat tutustua uusiin paikkoihin tai ihmisiin ja saada elämänmittaisia muistoja!

 

5. Vietät aikaa rakkaiden kanssa

Kesällä on usein arkea enemmän aikaa läheisille. Kerää koko perhe koolle tai vietä laatuaikaa puolison kanssa vetämällä kunnon treeni. Ottakaa realistinen tavoite, johon tähtäätte yhdessä ja toisianne tsempaten. Oli kyseessä sitten 10 leuanvetoa tai pienempi vyötärön ympärysmitta, tavoitteen saavuttaminen on helpompaa, kun sen eteen tehdään töitä yhdessä.


TIKIKSEN 6 KUUKAUDEN TREENIOHJELMA

”SELKEÄ, KÄYTÄNNÖLLINEN JA TEHOKAS TREENIOHJELMA SALILLE”

Lisää kiinnostavia artikkeleita:

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: