Näin heräät helpommin aamutreeneihin – 5 vinkkiä

marras 23, 2014 | Lifestyle miehet, Lifestyle naiset | 0 Kommenttia

Aamutreenistä saa virtaa koko päiväksi ja on tuotteliaampi myös töissä. Itsensä saatta olla kuitenkin vaikeaa saada aamuisin ajoissa liikkeelle. Oletko yrittänyt muuttua aamuvirkuksi, mutta joka kerta kun herätyskello soi, käännät vain kylkeäsi? Ja siinä vaiheessa, kun tajuat ettei maratonin juokseminen tai six-pack olisi pahitteeksi, olet jo painanut torkkua liian monta kertaa etkä ehdi kuntoilemaan? Jos missaat aina edellisenä iltana kalenteriin rustaamasi aamutreenin, kannattaa lukea vinkit miten saat itsesi ylös sängystä ajoissa ja pääset helpommin aamutreeneihin.

1. Lisää valoa

 

Valo lähettää aivoillesi viestin, että on aika herätä. Sijoita sänkysi mieluiten ikkunan lähelle, josta tulvii aamuisin luonnonvalo. Tämä vinkki ei toki toimi talvella, joten kannattaa investoida muutama kymppi herätysvaloon, joka simuloi auringonnousua ja herättää sinut lempeästi uuteen päivään.

2. Ajasta kahvinkeitin

 

Tiedät kahvin piristävästä vaikutuksesta, mutta jo pelkkä kahvin tuoksukin voi auttaa heräämisessä. Jos omistat ajastettavan kahvinkeittimen, kannattaa asettaa se keittämään kahvin muutama minuutti ennen herätyskelloa. Näin saat ihanantuoksuisen herätyksen.

3. Pakkaa treenikassi

 

Pakkaa ennen nukkumaanmenoa treenivaatteet, lataa puhelimesi ja jätä treenikassi odottamaan ovelle. Näin voit vain napata sen mukaan lähtiessäsi.

4. Nuku tarpeeksi

 

Tämä kuulostaa itsestäänselvyydeltä, mutta sitä ei voi liikaa korostaa. Herääminen on niin paljon helpompaa, kun on oikeasti nukkunut tarpeeksi. Mene siis nukkumaan noin 8 tuntia ennen suunnittelemaasi herätysaikaa. Sulje myös kaikki laitteet (tv, puhelin jne) ja tuuleta makuuhuone noin tuntia ennen kuin hyppäät peiton alle.

5. Sovi yhteistreenit kaverin kanssa

 

Et missään nimessä skippaisi juoksulenkkiä aamuseiskalta, jos tiedät ystäväsi odottavan sinua ulkona. Kun sovit yhteiset treenit kaverisi kanssa, sinulla on velvollisuus ilmestyä paikalle. Ottakaa vaikka tavoitteeksi yhteistreenit ainakin kerran viikossa!

Lähde: Women’s Health

Lue myös:

Näin teet heräämisestä helpompaa

Kuinka pitää treenaaminen säännöllisenä

 

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: