Perjantai ja sen riennot edessä? Kaverisi suuntaavat radalle nautiskelemaan alkoholijuomia ja haluaisit olla mukana, mutta kosteiden juhlien jälkeen koko viikonlopun treenit menevät reisille. Ei hätää! Kokeile uutta biletreeniä. Laji yhdistää juhlimiskulttuurin ja liikunnan. Olet viikonlopun hengessä täysillä mukana sekä saat hyvän ja vaihtelevan treenin. Ja mikä parasta, kaikki tämä ilman krapulaa. Ota siis yöstä irti hauskuus ja hyöty ilman alkoholia!

Seuraavat harjoitukset ovat vain ehdotuksia. Voit itse muokata treenistä haastavamman tai kevyemmän. Tässä lajissa vain mielikuvitus on rajana. Ympäristö luulee, että alkoholilla on vaikutusta toimintoihisi, joten ole rohkea ja keksi mitä hienoimpia harjoituksia. Saat ehkä hiukan hölmöiltäkin tuntuvat asiat näyttämään fiksuilta, koska olethan ”humalassa”.

Suomalaiseen juhlimiskulttuuriin kuuluu yleensä illanistujaiset kotona ennen baariin menoa. Tarjoudu kantamaan kaveriesi juomat kaupasta. Yksi oluttölkki painaa noin 340g, joten salkullinen (24pack) painaa noin kahdeksan kiloa. Jos haluat lisää haastetta, kanna lasipulloja. Älä käytä hissiä vaan kävele kaikki mahdolliset rappuset. Ennen kuin laitat ostokset jääkaappiin tee etukyykkyjä haluamasi sarja juomien painoa apuna käyttäen.

Illan ajan juo vettä ja laita lasin reunalle sitruuna. Sano ihmisille, että juot kossuvissyä. Hyvinä vaihtoehtoina ovat kahvi ja light-limut, jotka naamioituvat kätevästi kossukolaksi. Sinun ei tarvitse koskea tarjoiluihin kuten sipseihin, popcorneihin tai karkkiin. Nautiskele mieluummin vaikka viinirypäleitä ja pähkinöitä. Tarvittaessa voit ottaa mukaan rahkaa, proteiinipatukoita tai jotain muuta helppoa ja nopeaa syötävää.

Uhoa kavereillesi, että pystyt tekemään x-määrän punnerruksia minuutissa. Yritä. Saa alkoholin vaikutuksen alaisena oleva kaveri yrittämään samaa. Naura ja näytä itse uudestaan mallia. Punnerruksien tilalla voit käyttää esimerkiksi leuanvetoja, jos huoneistosta löytyy tarvittava tanko. Kädenvääntö on myös suositeltava staattinen treeni käsivarsille. Haasta pippaloiden kovakuntoisin osallistuja vatsalankkukilpailuun. Voit ottaa myös leikkimielisiä painimatseja. Valitse porukan isoin kaveri ja maksimoi harjoituksesi määrä.

Jossain vaiheessa iltaa ryhmä luultavasti siirtyy baariin. Biletreeni suosittelee yökerhoja, joissa on hyvät tanssimahdollisuudet. Ota musiikista kaikki irti ja valloita parketti. Ei haittaa, jos sinulle ei ole luotu tanssintajua, sillä humalaisen ihmismassan arvostelukyky on heikko. Jos mestasta löytyy tanssitanko, hyödynnä sitä tekemällä ihmislippuja. Bonuksena keräät samalla myös ihailevia katseita. Monissa kuppiloissa vesi saattaa maksaa jopa kolme euroa. Osta yksi tuoppi, jota käyt täyttämässä vessassa.

juhliminen

 

Pilkun jälkeen tarjoudu kantamaan väsähtänyt kaveri kotiin palomiesotteella. Älä ota taksia vaan kävele. Naiset, varatkaa laukkuun lenkkitossut, sillä korkokengillä on ikävä kävellä pitkiä matkoja. Painava kaveri selässä kannattaa tehdä askelkyykkyjä. Tässä vaiheessa emme suosittele enää minkäänlaista painimista ympäristön yleisen rauhattomuuden ja provosoinnin välttämiseksi. Muista vanha sananlasku ”sen minkä kadulla voittaa, käräjillä häviää”.

Kantojuhtana toimimisen jälkeen voit toistaa usein nähtyä ja suosittua etenemistapaa. Kävele reipasta siksakkia noin 50 metriä. Tämän jälkeen konttaa 50m, nouse ylös ja kävele 50m, konttaa 50m ja niin edelleen. Konttaamiseen voit yhdistää punnerruksen joka kymmenes metri. Suosittelemme, että varaat laukkuun tai takin taskuun hanskat etteivät kämmenet mene ruvelle. Noin puolessa välissä kotimatkaa unohda konttaaminen ja aloita totinen sykkeennosto. Spurttaa 100m niin kovaa kuin pääset, sitten tasaa sykettä 100m ja ota uusi spurtti. Oikean tunnelman saavuttaaksesi kuvittele, että sinua jahtaa takaa joko poliisi, ryöstäjä tai vihainen puoliso.

Sinun ei tarvitse liittyä ystäviesi seuraan nakkikiskajonoon, koska olet varannut jääkaappiin rahkaisen yöpalan. Kotiin päästyäsi olet hikinen, väsynyt ja nälkäinen. Syö, käy suihkussa ja mene nukkumaan. Muista kehua itseäsi, sillä olet juuri treenannut monta tehokasta tuntia osallistuen samalla paikalliseen yöelämään. Herää uuteen aamuun raikkaana ja ilman pääkipua, kiitos biletreenin.

Lue myös: Vaivaako vapina? 10 vinkkiä kankkusen kukistamiseen!

Lisää kiinnostavia artikkeleita:

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: