6 vinkkiä elämänlaadun parantamiseksi

tammi 30, 2015 | Lifestyle miehet, Lifestyle naiset | 0 Kommenttia

Jälleen uusi päivä alkamassa ja siinä sinä olet, hukassa ajatustesi kanssa, tulevaisuudenunelmien ja kylmän ja rankan nykyhetken välissä. Miltä se tuntuu? Turhauttavalta, eikö?

Vietät jokaisen valveilla olevan hetken miettimällä miten pääset tavoitteeseesi. Et jätä yhtään kiveä kääntämättä etsiessäsi uutta suuntaa. Sinulle on tullut pakkomielle ajatuksesta muuttua, olla eri henkilö, muuttua sellaiseksi mitä olet aina uskonut ja halunnut olla.

Miten muut sen tekevät, ovatko he ymmärtäneet jotain, onko heillä supervoimia? Se on yksinkertaisempaa kuin luuletkaan.

Menestyneet ihmiset osaavat hyödyntää yhtä asiaa, jota muut eivät. He ovat toki raataneet tavoitteidensa eteen, mutta heillä on käytössään taktiikka, jota sinäkin voit alkaa hyödyntämään vaikka heti!

Se on nimeltään maalaisjärki.

Voit tehdä muutoksia elämääsi seuraamalla näitä kuutta ohjetta.

 

1. Tuloksia syntyy vain tekemällä

 

Voit tehdä mitä tahansa elämässäsi. Voi tulla keneksi ikinä haluat, voit matkustaa mihin ikinä haluat, voit viettää vapaa-aikasi tekemällä niitä asioita, jotka tekevät sinut onnelliseksi.

Mutta, on olemassa yksi asia jota et voi tehdä. Et voi saavuttaa mitään ilman omistautumista. Et voi muuttaa elämääsi ellet paneudu siihen, käytä aikaa ja näe vaivaa.

Jos haluat oppia puhumaan espanjaa, sinun täytyy alkaa puhumaan espanjaa. Jos haluat pudottaa painoa, sinun täytyy syödä vähemmän kuin kulutat ja liikkua säännöllisesti. Jos haluat paremman palkan, sinun täytyy nähdä vaivaa ja etsiä uusi työ.

Ei ole olemassa oikotietä. Jos haluat tuloksia, sinun täytyy alkaa tehdä asioita eri tavalla kuin ennen.

2. Käytä 80/20-sääntöä – keskity tärkeisiin asioihin

 

Aika on rahaa. Voit olla menestyvä yrittäjä tekemällä 80 tuntista työviikkoa. Voit olla työtön, joka nousee kuolleista kello kolme iltapäivällä. Voit olla kuka tahansa 7 miljardista ihmisestä, joka tallustaa maapallolla, jokaisella on oma tavoite, jokainen on eri olosuhteista, mutta lopputulos on aina sama.

24 tuntia. Sen verran meillä on aikaa vuorokaudessa. 24 tuntia töitä, lepoa ja vapaa-aikaa. Otatko päivästäsi kaiken irti?

On olemassa keino saada lisää aikaa vuorokauteen ja keskittyä tärkeisiin asioihin. Sitä sanotaan 80/20-säännöksi.

  • 80% myynnistä tulee 20%:sta asiakkaista – menestyvä liikemies kohdistaa myynnin tähän 20% ryhmään, ennen kuin panostaa muihin
  • 80% palkastasi kuluu 20% menoihisi – jos haluat säästää rahaa, keskity vähentämään jotain tästä 20%:sta
  • 80% onnellisimmista muistoistasi tulee vain 20% kavereistasi – keskity siis hengailemaan näiden kavereidesi kanssa, jotta saat lisää sisältöä elämääsi.

Paljon aikaa käytetään tarkoituksettomiin asioihin tai keskitytään asioihin jotka eivät ole niin tärkeitä.

3. Hyväksy että et voi muuttaa kaikkea

 

Saatat saada kokeesta huonon numeron, huonoa palautetta työtehtävistä tai moitteita puolisolta. Mikä tahansa oli lopputulos, saatoit ansaita sen. Voit tehdä enemmän ja paremmin seuraavalla kerralla, mutta se on tulevaisuutta. Tällä hetkellä se ei vaikuta elämääsi mitenkään.

Jos olisit saanut kokeesta hyvän tuloksen tai tehnyt töitä enemmän, mikä olisi toisin? Sillä ei ole väliä. Se, mitä teet tästä päivästä eteenpäin, merkitsee.

Hyväksy niin hyvä kuin paha. Se on mitä on – tapahtuneita asioita ei kannata jäädä murehtimaan, vaan keskittyä tekemään asiat seuraavalla kerralla paremmin.

4. Kohtele kaikkia tasapuolisesti

 

Nuorempana usein kunnioitetaan vanhempia. Mitä erityistä he ovat tehneet, että ovat ainoita, jotka ansaitsevat kunnioituksen? Mikä yhteys on iällä ja kunnioituksella?

Kaikki ansaitsevat kunnioitusta. He ansaitsevat kunnioitusta, sillä he ovat, iästä huolimatta, ihmisiä kuten kaikki muutkin.

Olemme kaikki samanarvoisia, ikä on vain numero. Meidän ulkonäkö on vain naamio, joka sisältää välttämättömän elämän ainesosia. Me kaikki jaamme samat ainekset.

Kunnioitusta ei tulisi ansaita. Sitä pitäisi antaa. Se on sosiaalinen sopimus, joka pätee jokaiseen. Ne jotka antavat, saavat. Kohtele muita, niin kuin toivoisit itseäsi kohdeltavan.

5. Ota riskejä, vaikka ne pelottaisivat  

 

Ilman kykyämme tuntea pelkoa, paeta silloin, kun tunnemme vaaraa, tai tietää milloin on parasta ottaa askel taaksepäin ja elää taistellakseen, emme yksinkertaisesti olisi olemassa. Nykymaailmassa, monet näistä peloista ovat kuitenkin turhia.

Tunnemme pelkoa, kun otamme vastaan työtarjouksen. Tunnemme pelkoa, kun pyydämme jotakuta treffeille. Tunnemme pelkoa joka kerta, kun astumme pois mukavuusalueeltamme.

Mutta miksi olemme kauhuissamme silloin, kun kokeilemme jotain uutta? Mikä on kamalinta voi tapahtua? Mitä nopeammin teet virheen, sitä nopeammin opit virheestä.

Ota riski, saatat yllättyä miten käy.

6. Elämä on liian lyhyt – älä tee asioita joita vihaat

 

Miltä sinusta tuntui tänä aamuna, kun herätyskello soi? Hyppäsitkö sängystä innosta piukeana vai käperryitkö peiton alle motivaation puutteessa. Mikäli heräsit tänä aamuna väärällä jalalla, mieti mitkä asiat saavat sinut huonolle tuulelle ja mistä asioista voisit luopua, jotta heräisit huomenna paremmalla tuulella.

Onko työsi haasteellista tai puuttuuko sinulta motivaatio? Onko parisuhteesi väljähtynyt? Onko tulevaisuuden suunnitelmasi sellaisia, joita on mahdoton toteuttaa?

Tulee aika jolloin liika on liikaa.

Jos olet onneton työssäsi, etsi uusi työ, jossa saat tehdä sitä, mitä osaat parhaiten tai ryhdy yrittäjäksi alalle, josta olet aina unelmoinut. Älä hukkaa aikaa ihmisten kanssa, jotka eivät enää saa hymyä kasvoillesi. Valitse itsesi ja oma hyvinvointisi – se tulee olemaan paras tekemäsi päätös.

Oletko väärällä alalla? Oletko huonossa parisuhteessa? Elätkö vääränlaista elämää? Jos et pidä jostain, luovu sen tekemisestä. Sen sanoo maalaisjärkikin.

Lähde: pickthebrain

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: