10 tikis olevaa suomalaista julkkista – mitä voimme oppia heiltä

loka 21, 2014 | Lifestyle miehet, Lifestyle naiset | 0 Kommenttia

Moni julkisuuden henkilö edustaa terveellisiä elämäntapoja ja urheilullista lifestyleä. Miten julkkikset treenaavat ja mitä voisimme oppia heiltä? Tikis listasi 10 tikis olevaa suomalaista julkkista:

Aleksander Stubb

Pääministerimme Aleksander Stubb on tunnettu urheilupiireissä. Politiikan lisäksi Stubbilta sujuvat muun muassa maratonit ja triathlonit. Kiireinen, mutta silti aina hyväntuulinen pääministeri ehtii kuntoilla monta kertaa viikossa, ja hän onkin sanonut, että tunti liikuntaa antaa kaksi tuntia lisää energiaa päivään. Stubb on taitava ajankäyttäjä, ja hänen kerrotaan jakavan päivänsä kolmeen osaan: 8 tuntia työtä, 8 tuntia unta ja 8 tuntia muuta tekemistä. Varsin järkevää, eikö? Stubbilta voimme ottaa oppia ajankäytön lisäksi positiivisesta elämänasenteesta ja energisyydestä sekä sopivasta kurinalaisuudesta. Niillä pääsee pitkälle!

alexander stubb

Baba Lybeck

Juoksua, uintia ja kahvakuulaa. Tavallisilla ja edullisilla liikuntalajeilla voi pysyä huimassa kunnossa, osoittaa kadehdittavat käsilihakset omaava Baba Lybeck. Baba tykkää liikkua myös puolisonsa kanssa ja viime he treenasivat yhdessä triathlonia varten sekä kävivät tanssitunneilla. Baba on kertonut julkisuudessa, ettei ole aina ollut tyytyväinen vartaloonsa, mutta on oppinut vuosien varrella hyväksymään sen vuosien varrella. Nuorena pikajuoksun aloittaminen, äidiksi tuleminen ja maratonharjoittelun aloittaminen ovat edesauttaneet oman kehon hyväksymisessä. Baba on myös sanonut, ettäkuka tahansa voi juosta maratonin, jos vain harjoittelee oikein!

baba lybeck

Elastinen

Training for Warriors Helsinki-salin perustajiin kuuluva Elastinen on tiukassa kunnossa. Treenaamisessa Elastinen luottaa kuormittaviin perusliikkeisiin, kuten leuanvetoon, maveen ja kyykkyihin ja treenaa kolmesta viiteen kertaan viikossa. Elastinen treenaa myös monipuolisesti, ja Nelosen tekemän haastattelun mukaan ”sillä lailla, että se on hauskaa”. Kovaan kuntoon voi siis päästä, vaikka treenaaminen olisikin kivaa! Räppäri on kokeillut sekä treenin että ruokavalion suhteen erilaisia juttuja. Nykyään hän noudattaa paleoruokavaliota, josta hän on muokannut omanlaisensa version. Kaikkea kannattaa siis kokeilla rohkeasti ja poimia niistä ne itselle sopivimmat tavat!

elastinen

Uniikki

Uniikki tietää, että oikeanlaiset varusteet takaavat parhaan mahdollisen treenin. Uniikki onkin bongattu TFW Helsingin salilta päällään TIKIS-paita! Uniikin mielestä on hienoa, että räppärit promoavat omalla esimerkillään terveellisiä elämäntapoja ja urheilullisia kroppia. Räppärin hittisinkku Paita pois osuukin asian ytimeen – artisti treenaa salilla ahkerasti, jotta pystyy itsekin esiintymään ilman paitaa.

uniikki

Venla Savikuja

Venla Savikujalta eli Salkkari-Heidiltä löytyy kireääkin kireämpi six pack. Näyttelijättären salaisuus on riittävä ruoka, jonka varsinkin naiset liian usein unohtavat kireitä lihaksia tavoitellessa -ilman riittävää ruokamäärää, ei lihaksia voi kasvattaa. Tärkeä Savikujalta opittava vinkki on myös oman kehon kuuntelu, josta hän usein blogissaan kirjoittaakin. Välillä voi myös ottaa rennommin, sillä kun muuten syö terveellisesti, voi viikonloppuna hyvällä omalla tunnolla nauttia vaikkapa herkkubrunssista.

venla savikuja

Brädi

Myös vuoden positiivisimmaksi lahtelaiseksi valittu räppäri Brädi on tikis. Mies treenaa kuntosalilla ja instagram-tilistä päätellen bradi03 näyttää omistavan lukuisia pareja sneakersejä, joilla kelpaa kerätä askelia. Koska keikkaelämä on kuluttavaa, on tärkeää pitää vapaa-ajalla itsestä huolta. Räppäri käy salin lisäksi pelaamassa myös esimerkiksi korista.

brädi

Musta Barbaari

Ei kipuu, ei hyötyy. Musta Barbaari eli James Nikander tietää, että tulosten saaminen vaatii kovaa työtä – ja paljon. Musta Barbaari on myös julkaissut omaelämäkerrallisen Salil eka, salil vika -nimisen kirjan treenaamisesta. Mitä opimme? Asennetta kehiin ja kovaa duunia, jos haluat kehittyä!

musta barbaari

Anna Abreu

Anna Abreun litteä vatsa ja piukka peppu keräävät ihailevia katseita. Abreu on kertonut luottavansa salilla isoihin perusliikkeisiin. Koko kropan rankka lihaskuntotreeni kolme kertaa viikossa riittää, sillä palautumisessahan vasta tapahtuu kehitystä. Tähän vielä lisäksi aerobista treeniä ja järkeä ruokavalion suhteen (välillä voi herkutella, jos muuten syö maltillisesti ja terveellisesti) niin sinullakin voi olla Abreun kroppa.

anna abreu

Renne Korppila

Renne Korppilan ääni on varmasti kaikille radion kuuntelijoille tuttu, mutta miehen ulkonäkö voisi ainakin naiskuuntelijoiden mukaan sopia mieluummin vaikkapa ihan telkkariin. Raamikas radiojuontaja treenaa punttiksella 5-6 kertaa viikossa, ja tuloksia näkyy tulleen. Lihasten kasvattaminen vaatii oikeasti työtä.

renne korppila

Sipe Santapukki

Apulannan Sipe Santapukki on kovan luokan treenaaja. Santapukin mielestä hikinen treeni on parasta ja halvinta mielenhoitoa, ja tästä voimme varmasti olla samaa mieltä. Myöskään huippu-urheilija aviopuolisona ei varmaan ainakaan laske motivaatiota treenata, kun kotoa löytyy kunnon kirittäjä. Tämän vinkin toteuttaminen ei kuitenkaan ole koko kansalle sopivaa, sillä sinkkuja huippu-urheilijoita on valitettavasti tarjolla vain rajallinen määrä.

sipe santapukki

 

Ketä julkkiksia sinun mielestäsi pitäisi vielä lisätä Tikiksen listalle?

Lue myös: Heitä kannatta seurata Instagramissa

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: