10 syytä miksi ei kannata urheilla

maalis 27, 2015 | Lifestyle miehet, Lifestyle naiset | 0 Kommenttia

Urheilu on nykypäivää, mutta siinä on paljon huonoja puolia. Tässä syitä miksi ei kannata urheilla!

1. Urheilu vie liikaa aikaa

 

Sen sijaan, että kiireisenä uranaisena tai -miehenä tekisit lyhyen HIIT-treenin, on paljon mukavampaa esimerkiksi kuluttaa aika pikaruokaketjun drive-in luukulla tai kaupan kassajonossa.

2. Siihen voi jäädä koukkuun

 

Pienenä opetettiin, että on paha tapa jäädä koukkuun. Urheilu on melkein kuin huumetta, se saa endorfiinit hyrräämään ja aiheuttaa elimistölle kovaa rääkkiä. Ei kannata urheilla missään tapauksessa, sillä sen tuomaan hyvänolontunteeseen voi jäädä koukkuun!

3. Urheilu on kallista

 

Nykypäivän salitrendi on muodikasta ja kallista. Jäsenyys maksaa, treenivaatteet on kalliita, lisäravinteet ja terveellinen ruokavalio vievät sievoisen summan rahaa. Vuositasolla sillä summalla pääsisi jo vaikkapa viikonloppureissulle. Ei siis kannata missään nimessä investoida liikuntaan.

4. Voit vahingossa tutustua uusiin ihmisiin

 

Jos käyt salilla, voit vahingossa joutua hymyilemään tai jopa tervehtimään toisia ihmisiä salilla. Kuinka kamalaa olisikaan, jos salilta löytyisi uusia tuttavuuksia! Varo lenkkipolulla vilkaisemasta vastaantulevia, ettet vahingossakaan luo katsekontaktia heihin.

5. Joudut syömään proteiinia

 

Nimenomaan joutuu. Kukaanhan ei aiemmin ennen urheilubuumia syönyt proteiinia. Proteiini on aivan uusi juttu. Proteiinia saa muuten muualtakin kuin rahkasta tai jauheista.

6. Salitreeni kasvattaa muskelilihakset

 

Naispuoliset salikävijät huomio! Painoja ei kannata missään tapauksessa lisätä, sillä lihakset voivat kasvaa räjähdysmäisellä nopeudella ja saatat yhtäkkiä näyttää naispuoliselta Hulkilta. Nainenhan voikin saada yhdessä yössä muskelit… On kuitenkin paljon mukavampaa hinkata pienillä painoilla 30 toiston sarjoja, etteivät lihakset vain pääse kasvamaan ja muutosta tapahdu kehossa. Pahimmassa tapauksessa salitreenillä voisi saada kauniisti erottuvat lihakset.

7. Saatat saada kehuja treenatusta vartalostasi

 

Tämä on vaarallista. Joku tuttusi, saati sitten tuntematon saattaa yhtäkkiä tulla kehumaan, miten kauniisti lihaksesi erottuvat, tai kuinka pyöreä pyllysi on. Eihän kukaan halua kuulla kehuja, varsinkaan tuntemattomilta.

8. Kuntosi kasvaa kun urheilet

 

Mitä jos joku kerta huomaat, ettet läähätä enää yhtä paljon kuin aiemmin, kun kiipesit portaita ylös? Ei hyvä, kuntosi on saattanut parantua. On paljon mukavampaa, kun tuntee itsensä läkähtyneeksi joka kerta kun nousee kotitalon 10 rappusta tai kantaa painavia kauppakasseja kahden metrin matkan kassalta kaupan oven edessä odottavalle autolle. Se, jos mikä on palkitsevampaa, kuin esimerkiksi 10 kilometrin sauvakävelylenkki aurinkoisessa kevätsäässä.

9. Saatat laihtua

 

Jos painoa on kertynyt vuosien varrella, ei ainakaan kannata lisätä aerobista liikuntaa. Siinä voi muutama kilo lähteä ja tuki- ja liikuntaelimistön vaivatkin pian parantua. Miksi luopua kovalla työllä hankituista ylimääräisistä kiloista?

10. Urheillessa nälkä kasvaa

 

Urheilu kuluttaa energiavarastoja, minkä seurauksena nälän tunne voimistuu, mitä enemmän liikkuu. Ei siis missään nimessä kannata liikkua yhtään enempää kuin on pakko. Voit joutua pian syömään jopa 5-6 kertaa päivässä.

Lue myös muut huumoripostaukset:

10 syytä miksi naisten ei kannata tapailla bodareita

’Hitto, joku on vienyt juoksumattoni!’ ja 56 muuta ajatusta salilla

”Totuus” eri urheilulajien edustajista

 

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: