10 asiaa, joita tikis olevat tekevät päivittäin toisin

huhti 29, 2015 | Lifestyle miehet, Lifestyle naiset | 0 Kommenttia

Jotkut ihmiset heräävät aikaisin, treenaavat paljon, löytävät aina aikaa liikunnalle, syövät terveellisesti, valitsevat leffaillan sijaan joogatunnin tai lenkin räntäsateessa ja ovat aina positiivisia. Miten he sen tekevät?

On olemassa 10 asiaa, joita terveellistä elämäntapaa vaalivat ihmiset harjoittelevat ja tekevät toisin kuin tavallinen tallaaja. Ota vinkit talteen!

1. He uskovat että liike on pakollista

Terveellisesti elävät ihmiset ymmärtävät, että liike on olennaista, kun tarvitaan eloisuutta ja voimaa. Treenaaminen voi olla rankkaa, ja jos annat vaihtoehdon treenata vaiko ei, useimmiten valitset helpoimman tien. Ajattele, että kova treeni on vain lyhytaikainen epämukavuus, joka tuottaa mahtavia pitkän aikavälin tuloksia, ja pidä mielessä, miten tärkeää on liikkua säännöllisesti. Ei ole väliä miten kiireinen olet, aina löytyy pieni hetki pikatreenille!

Lisää aiheesta: Miten löytää aikaa treenille

2. He merkitsevät treeninsä kalenteriin

Terveellisesti elävät ihmiset eivät jätä mitään sattuman varaan. He merkitsevät treeninsä muistiin, aivan kuten tärkeän tapaamisen. Jos jostain syystä treeni jää välistä, he etsivät keinon korvata sen. Elämä on arvaamatonta, mutta urheilun ei tulisi olla. Suunnittelu on avain urheilurutiineihisi, ja kun siitä tulee rutiini, on helpompi tehdä sitä ilman että sitä tarvitsee erikseen miettiä.

3. Heillä on sisua

Terveellisesti elävät ihmiset osaavat olla ylpeitä kurinalaisuudestaan. He näkevät pitkän ajan päähän, ymmärtävät ettei muutos tapahdu yhdessä yössä, ja sitoutuvat jatkamaan johdonmukaista harjoittelua. Sisulla he jaksavat työskennellä tavoitteidensa eteen, vaikka palkinto odottaisi kaukana horisontissa – he arvostavat urheilusta saatavaa voimaa ja hyvänolontunnetta.

4. He eivät ailahtele

Ailahtelevuus ei saa sinua sitoutumaan liikkumaan yhtään sen enempää kuin yhden treenikerran verran (ja sitten saatat ihmetellä miksei tule tuloksia!). Tositreenaajat näkevät mielessään uuden harjoituksen vaikka vanha ei ole vielä loppunut. Unohda ego ja omistaudu oppimaan uusi ajattelutapa. Hyppää pois mukavuusalueeltasi ja sitoudu treenaamaan säännöllisesti.

5. Heidän ei tarvitse kehuskella

Terveellisesti elävät ihmiset eivät halua palkintoja tai tunnustuksia. He eivät ylpeile sillä, kuinka paljon painoa he ovat pudottaneet tai kuinka monta yleisliikettä jaksavat tehdä. He eivät saarnaa heidän ystävilleen, että heidän tulisi olla myös huippukunnossa. Terveellinen, säteilevä iho, kaunis ulkonäkö ja käsin kosketeltava elämänilo palkitsevat heitä tarpeeksi kovasta tehdystä työstä.

6. He harjoittelevat myös mieltä

Kun harjoittelee kovaa, täytyy mielen ja kehon tehdä yhteistyötä. Kuten olympiaurheilijat, terveellisen elämäntavan omaavat ihmiset analysoivat liikkeitä ja pyrkivät parantamaan jokaisen kierroksen, ajan, jokaisen noston – mitään ei tehdä mielivaltaisesti. Ihailetko noita jänteviä kroppia salilla? He näyttävät siltä, koska treenaavat enemmän mieltään kuin lihaksiaan.

7. He nousevat kilpaa auringon kanssa

Urheilulliset ihmiset treenaavat aikaisin aamusta, jotta heille jää koko päivä aikaa tehdä muita asioita ja buustata kalorinpolttokone käyntiin ajoissa. Nouse auringon kanssa samaan aikaan ja tartu uusiin haasteisiin uudella energialla ja inspiraatiolla!

Lue lisää: Näin heräät helpommin aamutreeneihin

8. He rakastavat ruokaa

Terveellisen elämäntavan omaavat ihmiset eivät ole koskaan dietillä. He syövät käsittelemätöntä, luomua, koko kehoa ravitsevaa ruokaa. He välttävät ruokaa, joka aiheuttaa harmia heidän elimistölleen. He urheilevat poistaakseen stressiä, eivätkä lohduttaudu ruualla. Terveellisen elämäntavan omaavat ihmiset nauttivat syömisen ilosta ja ymmärtävät että ruoka on lahja heidän elimistölleen ja mielelleen.

9. He nukkuvat

Unen puute tekee tuhoja aineenvaihdunnalle, mielialalle ja ajattelukyvylle. Urheilevat ihmiset poistavat stressin, joka valvottaa öisin, urheilemalla. Jos heillä on ollut rankka päivä, he harjoittelevat pitämään itsestään huolta ja hemmottelevat itseään kylvyllä tai menemällä joogatunnille purkamaan stressiä. He ymmärtävät, että lepo on yhtä tärkeää kuin liikunta ja käyttävät tehokkaita strategioita edistääkseen syvää unta.

10. He kohtelevat itseään hyvin

Terveellisen elämäntavan omaavat voivat juoda bileissä ja syödä liikaa jouluna tai pääsiäisenä. Elämää ei saa ottaa liian vakavasti! Mutta he eivät palkitse itseään ruualla, vaan kokemuksilla. Miltä kuulostaa 90 minuutin hieronta tai viikonloppumatka, kiittääksesi itseäsi siitä kovasta työstä, mitä olet tehnyt. Seuraavan kerran, kun saavutat välitavoitteen, hemmottele itseäsi mani- tai pedikyyrillä tai uusilla urheiluvaatteilla mieluummin kuin suklaajäätelöannoksella. Kerrytä palkitsemisjärjestelmääsi kokemuksilla ja elämyksillä, jotka parantavat elämäniloasi, terveyttäsi ja itseluottamustasi!

Lähde: MindBodyGreen

Lue myös: Mitä voimme oppia maailman onnellisimmilta ihmisiltä

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: