facebook_pixel

Käsilläseisonta nollasta – Jukka Rajala (VIDEO)

Käsilläseisonnan jalo taito voi näyttää ja tuntua mahdottomuudelta, mutta liikunta-alan moniosaaja Jukka Rajala saa sen kuitenkin näyttämään todella helpolta. Tällä videolla saat eväät siihen, miten lähteä harjoittelemaan käsilläseisontaa.

Miksi treenata alaselkää?

Syviä vatsoja tulee treenata funktionaalisesti mietittynä pinnallisia enemmän. Tämä johtuu siitä, että syvät vatsalihakset antavat varsinaisen tuen muihin liikkeisiin ja pitää selän rakenteita paremmin kasassa. Alaselän treenaaminen liittyy muun muassa tähän samaan asiaan: keskivartalon tukeen.

Tikiksen YouTube-kanavalla yli 150 ilmaista treenivideota!

Onko sinulla vaikeuksia keksiä uusia tapoja treenata? Etkö tiedä mitä tehdä salilla? Etsitkö potkua treeneihisi, uusia liikkeitä tai kaipaisitko bodaajien vinkkejä? Kaikkea tätä, ja paljon muuta, löytyy Tikiksen YouTube -kanavalta, joka tarjoaa videoita hyvinvointiin ja urheilulliseen elämäntapaan liittyen, ilmaiseksi!

Vuoden monipuolisin treenikirja on ilmestynyt!

Miltä kuulostaisi, jos voisit koska tahansa boostata treenimotivaatiotasi ja kehittää fysiikkaasi helposti ja kätevästi? Entäpä jos kätesi ulottuvilla olisi tehokas ja laadukas treeniohjelma, jolla voisit kehittyä leuanvedossa, muokata itsellesi pyöreän takapuolen, tulla huippupunnertajaksi, tiristää sixpackin esiin tai parantaa aerobista kuntoa tavoitteesi mukaan?

TIKIS – Treenihaastekirja ilmestyy syyskuussa!

Moni Tikiksen seuraaja on varmasti osallistunut johonkin meidän haasteista. Tuhannet ihmiset ovat inspiroituneet kokeilemaan liikunnallisia äärirajojaan ja positiivinen palaute on ollut häkellyttävää. Hyvinvoinnin ilosanoman lähettäminen on työmme ja intohimomme, joten on aika nostaa haasteet uudelle levelille. Syyskuussa on luvassa jotakin, mitä ei ole ennen nähty: TIKIS – Treenihaastekirja.

Paritreeni fit couplelle – 6 liikettä

Fit couplen voi bongata juoksemasta lenkkejä rinnatusten ja huutamassa toisilleen toistoja salilla. Kunnon Salikissan ja Penkki-Penan yhteiskuvat saavat paljon positiivista huomiota ja ”Goals” kommentteja – voi siis päätellä, että kyseessä on jotain, mitä moni tavoittelee.

Muokkaa peppua ja reisiä tehokkaasti! 6 liikettä

Jos naisilta kysyään, miltä alueelta he haluaisivat kiinteytyä, peppu ja takareidet mainitaan yleensä listan kärjessä. Jos unelmoit kiinteämmistä pakaroista ja reisistä, tässä tehokkaita liikkeitä koti- tai ulkotreeniin:

Leuanvetovalmennus – lisää voimaa ylävartaloon!

Leuanveto – monen treenaajan suosikki ja inhokki. Yksi puuskuttaa tehdessään ensimmäistä leuanvetoa ja toinen nykii yli 20 toistoa hymyssä suin. Joka tapauksessa leuanveto on erittäin kokonaisvaltainen liike ylävartalon lihaksille. Leuanveto kehittää ylävartalon lihasvoimaa monella saralla ja on varteenotettava vaihtoehto, kun harjoittelun tavoitteena on esimerkiksi selkäpuolen lihaksien vahvistaminen.

Hitaan tempon treeniohjelma

Tempo on edelleen vähemmän käytetty tapa muuttaa tai haastaa fyysistä harjoittelua. Moni kuitenkin tietää, että esimerkiksi negatiivisilla leuanvedoilla voi saada lisää voimaa leuanvetoon vaikka ei vielä saisikaan yhtä kokonaista leukaa. Tempoon vaikuttamista voi kuitenkin hyödyntää myös kokonaisissa toistoissa. Lisäämällä aikaa, joka harjoitukseen kuluu, lihakset joutuvat kestämään rasitusta kauemmin kuin nopeasti tehdyssä sarjassa. Tämä on ratkaiseva tekijä etenkin lihasmassaa kasvattaessa.

Lihasten ”hermotuksen” tärkeys ft Utti Hietala

Lihaksen aktivointi eli kenties tuttavallisemmin ”hermotus” saattaa saada treenaajan hämilleen. Mitä se tarkoittaa? Miten se tehdään? Miltä sen pitäisi tuntua? Onko se edes tärkeää, jos penkkaa jo yli 100 kiloa ja vatsalihakset näkyvät tai varsinkaan silloin, jos ei edes halua isoja lihaksia? Asian selventämiseksi pyysin apua Utti ”Hulkki” Hietalalta.

Raastava ja tehokas askelkyykky

Jalkatreenissä, kuten treenissä yleensä, on oleellista, että tietää, mitä lihasta haluaa treenata ja miten. Karkeasti jaoteltuna koipiosaston voi jakaa etu- ja takareiteen, pohkeisiin ja takapuoleen. Isoimmat liikkeet, kuten kyykyt ja prässit saavat oikein tehtynä koko jalan tekemään töitä, eri painotuksilla tietenkin. Yksi isoista jalkaliikkeistä on inhottava askelkyykky, joka eri variaatioilla vie treenin tehoa jalan eri osiin.

Uusimmat opetusvideot – tsekkaa tästä!

Julkaisimme kevään ja kesän aikana viisi uutta opetusvideota, jotka ovat tehty yhteistyössä Under Armourin kanssa. Videoilla esiintyvät omat urheilijamme Jope, Anni, Sanna sekä Elmeri. Katso opetusvideot ja aseta tavoitteet!

Vahvaksi ja timmiksi kotoa poistumatta

Teetkö pitkiä työpäiviä tai kenties yövuoroja? Haluatko viettää kaiken mahdollisen vapaa-ajan ystäviesi seurasssa? Vai ajoiko hurrikaani pihamaasi ylitse, etkä pääse poistumaan kotoa? Mikä ikinä syy olikaan, välillä on aikoja, kun kuntosalille asti ei vain ehdi – tai pääse. Näinä hektinä kannattaa kokeilla kotitreeniä!

Pudotussarjat kehonpainolla – Personal trainer Jori Kota-aho

Tikiksen uusimmalla treenivideolla esiintyy Personal trainer Jori Kota-aho. Hänet tunnetaan erittäin hyvästä kehonhallinnastaan sekä inspiroivasta Instagram-tilistä @Jorikotis. Videolla mies näyttää, kuinka pudotussarjoja voi hyödyntää myös kehonpainoharjoittelussa. Katso ja inspiroidu!

Selkä kuntoon | Sanna Laitinen

Haaveiletko paremmasta ryhdistä? Valmentajamme Sanna Laitinen näyttää tehokkaita täsmäliikkeitä tavoitetta varten. Katso video ja ota liikkeet mukaan jokapäiväiseen kehonhuoltoosi!

Miten luoda tehokas ulkotreeni

Keväiset säät lämpenevät päivä päivältä, ja raikas ulkoilma houkuttelee ulkoilemaan. Mitä siellä ulkona sitten tekisi? Kaipaatko vinkkejä tehokkaan energisoivan aamutreenin luomiseen, tai vaikkapa vaihtelua sunnuntailenkkiisi? Boostaa energiat moninkertaisesti kokeilemalla tehokasta ulkotreeniä! Tästä artikkelista vinkkejä siihen, kuinka hyödyntää luontoa, kaupunkia ja omaa kehonpainoa ulkotreenin luomisessa.

Eeppinen treenivideo | Otto Vainio

Olet varmasti nähnyt netissä usein videoita, joiden jälkeen olet miettinyt: ”miten tuo voi olla mahdollista?”. Tässä on hyvin potentiaalinen video tuohon kategoriaan. Katso nuoren free running -urheilijan Otto Vainion treenivideo ja inspiroidu! #Fitnessgoals

Lisää liikkuvuuttasi – Jarno Härkönen (VIDEO)

Meiltä on useaan otteeseen pyydetty vinkkejä liikkuvuuden kehittämiseen. Päätimme tarttua tuumasta toimeen ja saimme yhden Suomen liikunta-alan huipuista videollemme. Jarno Härkönen on virallistettu Personal trainer, joogaopettaja, liikunta-alan kouluttaja sekä -luennoija. Hänen erikoisosaamiseen kuuluu varsinkin toiminnallinen harjoittelu sekä kehonpainolla suoritettavat harjoittelumuodot.

Tee hetkessä enemmän punnerruksia näillä ohjeilla

Seuraavat kuusi vinkkiä auttavat sinua saamaan hetkessä lisää voimaa punnerruksiin. Kuulostaako liian hyvältä ollakseen totta? Kyse ei ole mistään tempuista, vaan hermoston valjastamisesta liikkeen avuksi. Kokeile ohjeita vaikka toimiston lattialla tai olohuoneessa ja vertaa onko liikkeen keveydessä eroa normaaliin nähden.

Koko kropan treenihaaste | Treeni 14

Tehdään viimeisen viikon kunniaksi hieman erilainen keskivartalotreeni, nimittäin rasvaa polttava pikatreeni HIIT-tyyliin! Kyseessä on 9 minuutin pikapyrähdys, joka kehittää keskivartalon lisäksi myös aerobista kuntoa. Tämä harjoitus kannattaa tehdä jumppamaton päällä, jos sellainen kotoa löytyy.

Koko kropan treenihaaste | Treeni 13

Koko kropan treenihaasteen loppu häämöttää ja tänään onkin luvassa viimeinen jalkatreeni. Muistutuksena, että haasteen Facebook-tapahtumassa arvotaan vielä yksi viikkopalkinto (FAST Hera 80) tällä viikolla!

Koko kropan treenihaaste | Treeni 12

Viikko käyntiin ja yläkroppa pumppiin! Kolmen päivän treeniputken päättää Annin yläkroppatreeni eli painot käteen ja pumppailemaan. Treenissä tarvittava paino syntyy helposti muovipussista, ja kotoa löytyvistä tavaroista. Toki voit käyttää kahvakuulaa tai käsipainoja jos sellaiset on käytettävissä. Huomenna on lepo, joten tänään puristetaan irti viimeisetkin voimat yläkropasta!

Tehokas plyotreeni jaloille | Janette Karvonen

Vuoden 2015 fitnessmalli Janette Karvonen esittelee yhden hänen suosikki pakara- ja takareisitreeneistään. Janette valmistautui tällä harjoituksella mm. viime vuoden kilpailuihin, joista hän lopulta nappasikin voiton.

Koko kropan treenihaaste| Treeni 10

Aloita lauantaipäivä reippaasti lepopäivän jälkeisellä jalkatreenillä! Treenissä on erikseen lyhyt alkulämmittely, ja loppuun tiukka puristus. Asennetta siis peliin – nyt saa painaa täysillä!

Koko kropan treenihaaste | Treeni 9

Rasvasolut saavat nyt kyytiä, kun Jope jatkaa eilisestä keskivartalotreenistä yläkroppatreeniin. Huomenna saa taas levätä, joten viimeistään tänään kannattaa vetää ja täysillä. Muista, että jos se olisi helppoa, kaikki olisivat tikis.

Koko kropan treenihaaste | Treeni 8

Koko kropan treenihaaste jatkuu Jopen kanssa keskivartalon kiusaamiseen. Oletko valmis kokeilemaan yhtä vaikeusastetta haasteellisempaa treeniä, eli lisäämään yhden kierroksen enemmän liikkeitä? Vie itsesi äärirajoille! Kaikki haasteen materiaalit löytyvät näiltä nettisivuilta sekä Facebook-tapahtumasivulta.

Koko kropan treenihaaste | Treeni 7

On aika laittaa Koko kropan treenihaasteen toinen viikko käyntiin! Toivottavasti saitte ladattuja akkuja lepopäivänä, koska jälleen on luvassa tiukka setti Elmerin johdolla!

Koko kropan treenihaaste | Treeni 6

Koko kropan treenihaaste on saapumassa ensimmäisen kokonaisen viikon loppuun. Huominen lepopäivä häämöttää, mutta tänään on vielä aika raapia kasaan hikeä ja tutinaa lihaksiin Elmerin yläkroppatreenin merkeissä. Sitten on kolmasosa haasteessa purkissa ja askel kohti kesäkuntoa tehty. Kaikki materiaalit löytyvät näiltä nettisivuilta sekä Facebook-tapahtumasivulta.

Koko kropan treenihaaste | Treeni 5

Core attack! Nyt mutkat keskivartalosta suoriksi ja Elmerin kanssa treenaamaan pakkia kuntoon. Koko kropan treenihaaste on saavuttanut nyt viidennen treenin, eikä tosiaan päästä ketään helpolla. Pysy vauhdissa mukana ja muista ravita itseäsi tarpeeksi. Kaikki materiaalit löytyvät näiltä nettisivuilta sekä Facebook-tapahtumasivulta.

Koko kropan treenihaaste | Treeni 4

Koko kropan treenihaasteen ensimmäinen lepopäivä lusittu ja nyt on neljännen treenin vuoro! Kierto alkaa alusta, eli rääkin kohteena on tänään alakroppa Tikis-Jopen vetämänä.

Tabata-treeni TRX:llä | Anna Saivosalmi

Personal Trainer Anna Saivosalmi näyttää Tikiksen uudella videolla kuinka treenataan mielikuvituksellisesti, mutta tehokkaasti. Tsekkaa @Ansaivon monipuoliset treeniliikkeet ja tutustu Tabata-harjoittelumetodiin.

Kuinka tehdä täydellinen punnerrus?

Oletko joskus punnerruksia tehdessäsi vaipunut epätoivoon? Lantio osuu maahan ennen rintaa, kätesi tuskin taipuvat senttiäkään, ja ylös punnertaminen on tuskaisen hankalaa? Ei huolta, punnertaminen on ollut meillekin joskus hankalaa. Tästä artikkelista vinkkejä siihen kuinka tehdä täydellinen punnerrus.

Koko kropan treenihaaste | Treeni 2

Tänään on Koko kropan treenihaasteen toisen treenin vuoro! Haasteessa treenataan koko vartaloa eli vuorotellen yläkroppaa, alakroppaa sekä keskivartaloa. Kaikki materiaalit löytyvät näiltä nettisivuilta sekä Facebook-tapahtumasivulta.

Koko kropan treenihaaste – usein kysytyt kysymykset

Tikis haastaa sinut 21 päivän treenihaaseeseen! Tikiksen edelliset haasteet (mm. punnerrus-, vatsalihas-, bootyhaaste) olivat huippusuosittuja ja niihin onkin osallistunut yli 200 000 ihmistä ympäri Suomea. Tällä kertaa kohteenamme on koko keho ja luvassa on iso kasa inspiroivia treeniliikkeitä oman kehon painolla tehtyinä. Osallistuminen on ilmaista, joten haastathan kaveritkin mukaan treenaamaan!

Rasvaa polttava pikatreeni | Ella Elers

Tikiksen uudella treenivideolla oman treeninsä esittelee Indiedays-bloggaaja Ella Elers. Kyseisen treenin voi tehdä missä tahansa, ilman välineitä. Sopii erinomaisesti kiireiseen elämäntyyliin, jossa ei kuitenkaan tingitä hiestä ja poltteesta!

NT6-treeni | Nana Heikkilä

Tikiksen uudella treenivideolla nähdään toistamiseen Personal Trainer sekä bloggaaja Nana Heikkilä. Edellisellä kerralla Nana esitteli seuraajillemme seitsemän liikkettä kattavan, koko vartaloa kuormittavan tehotreenin. Jos aiempi video jäi jostain syystä näkemättä, voit katsoa sen tästä.

Gorillatreeni – Hatsolo

Tällä kertaa Tikiksen Youtube-videolla esiintyy suomalaisen breikin pioneeri Johannes ”Hatsolo” Hattunen. Treeni tehdään Breakdancelle ominaisesti kehonpainolla sekä dynaamisin liikkein. Lupamme, että tästä videosta saat aivan uusia harjoitteita liikepankkiisi!