Hyvänmakuinen vihersmoothie (sis. reseptin!)

Vihersmoothie on todella hyvää vaihtelua perinteisimmille marja- ja hedelmäsmoothieille. Itselläni on sellainen kuva, että se on liiankin aliarvostettu ja mietittyäni tulin siihen lopputulemaan, että vihersmoothie voi olla jopa jonkinlainen ”mörkö”.

Voiko vihersmoothie olla hyvänmakuinen? Vastaan teille tähän yleiseen kysymykseen: kyllä voi! Olen tehnyt lukemattomia vihersmoothieita – sekä niitä pahan- että hyvänmakuisia – ja alla on ohje omaan suosikkiini. Jos sinulla on huonoja kokemuksia vihersmoothieista, et ole koskaan vielä kokeillut sellaista tai haluat muuten vain vaihtelua smoothieresepteihin, suosittelen lämpimästi kokeilemaan ohjettani. Uskon, että yllätyt positiivisesti! 😉

Tikiksen Kotitreeniklubi

Kotitreeniklubissa treenataan 3-4 kertaa viikossa ja kotitreenit kestävät 20-40 minuuttia. Jokainen treeni on uniikki.

Jos haluat vihersmoothieeseen lisää potkua ja vihreyttä, voit lisätä joukkoon ennen blendausta esim. 1 tl viherjauhetta.

Vihersmoothieohje:

  • reilu kourallinen baby-pinaattia
  • 1 banaani
  • 1 kiivi
  • 1 avokado
  • pätkä kurkkua (n. 5 cm)
  • loraus sitruunamehua
  • 2 dl kauramaitoa

Kuori banaani, kiivi ja avokado sekä pese baby-pinaatit. Laita kaikki ainekset blenderiin ja sekoita, kunnes smoothie on tasaisen vihreää. Nauti!

– Emili Kumpuniemi

 

Tsekkaa myös muut reseptit: 

Mustikka-banaanituorepuuro

Terveellinen riisisuklaa

Sokeriton siruuna-kardemummapannari 

 

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: