facebook_pixel

TIKIKSEN SUOSITUT NETTIVALMENNUKSET

Nettivalmennuksistamme saat selkeän suunnitelman, jonka avulla opit paljon saliharjoittelusta ja ruokavaliosta. Tikis-yhteisöstä saat myös motivaatiota ja tsemppiä, jos kohtaat haasteita polullasi kohti tavoitteitasi.

SUOMEN SUOSITUIN TREENIMEDIA

Tikiksellä on Facebook-, Youtube- ja Instagram-kanavat, joista löydät paljon ilmaista ja viihdyttävää sisältöä liittyen treenaamiseen ja hyvinvointiin. Liity mukaan!

TUTUSTU TIKIKSEN JO TUHANSIEN ASIAKKAIDEN SUOSITTELEMIIN NETTIVALMENNUKSIIN

HANKKIMALLA TIKIKSEN NETTIVALMENNUKSEN, SAAT SELKEÄN SUNNITTELMAN, JONKA AVULLA SAAVUTAT TULOKSIA!

Uusimmat Tikis-videot

Uusimmat artikkelit

Hauiskääntö: tekniikka + 7 variaatiota

Salin penkkien välissä huhutaan, että Arnold Schwarzeneggerillä oli aikoinaan maailman parhaat hauikset. Toden totta: ne piirtyivät verkkokalvoille lavavaloissa suurina, mutta tasapainoisina kulta-ajan bodarin ylpeydenaiheena. Mutta miten sinä voit saada samanlaisen turpean käsipallukan, jota myös kaksipäiseksi olkalihakseksi kutsutaan? Hauiskäännöillä tietenkin.

Suklainen pudding chia-siemenistä

Tiesitkö, että chian siemenistä saat tehtyä myös maukkaita puddingeja eli vanukkaita? Vanukkaat sopivat hyvien ravintoarvojensa ansiosta vaikka aamupalalle. Valmista pudding jo hyvissä ajoin edellisenä päivänä ja aloita aamu tai piristä välipalaasi maukkaasti ja terveellisesti!

Uni edistää vastustuskykyä ja palautumista

Elimistössä tapahtuu unen aikana terveydelle välttämättömiä toimintoja. Se palauttaa elimistöä päivän rasituksesta ja väsymyksestä, sekä tasapainottaa myös hermoston toimintaa. Tarvittava unen määrä on yksilöllistä ja osittain myös geenien säätelemää. Keskimääräinen...

Pakaroille kyytiä pyöräillen

Pyöräillessä maisema vaihtuu vauhdilla. Samalla pakarat saavat kyytiä, sillä jokaisella polkaisulla pakaralihakset aktivoituvat voimantuottoon. Pyörän selkään hyppääminen on siis mitä parhain tapa parantaa aerobista kuntoa sekä treenata pakaralihaksista teräksiset.

Räjähtävä plyometrinen treeni jaloille (VIDEO)

Plyometrinen harjoittelu on tehokas ja nopea treenimuoto, joka kasvattaa voimatasoja ja lisää kimmoisuuden lisäksi myös nopeutta. Plyometrinen harjoittelu on yleensä kehonpainolla tai pienillä vastuksilla tehtäviä hyppyjä, ponnistuksia, loikkia ja spurtteja.

Miten aloittelijan kannattaa aloittaa salitreenaaminen? 6 vinkkiä!

Aloittamisen vaikeus pätee liikuntaan hyvin voimakkaasti. Yksi syy on siihen se, ettei tiedetä, mistä sitä oikein kannattaisi lähteä liikkeelle, sillä vaihtoehtojen meri on vellovan valtava. Kokosin alle kuusi asiaa, joiden huomioonottaminen helpottaa suuntaamaan oikealle tielle kohti parempaa kuntoa ja kuntosalia.

Resepti: pizzapohja porkkanasta

Olet saattanut kokeilla tehdä pizzapohjan kukkakaalista tai kananmunista, mutta onko sinulle tullut mieleen, että sen voi valmistaa myös porkkanasta? Tässä tulee jo helposti suositeltavat puoli kiloa kasviksia päivässä!

Mindful Eating – löydä ruokailun nautinto

Tuntuuko joskus siltä, että aloitat ruokailun ja yks kaks ruoka onkin jo poissa? Et muista miltä vaivalla pyöritellyt lihapullat maistuivat, miten äidin kasvimaan porkkana rouskui suussa tai miten nautinnollinen oli jälkiruoaksi säästetty suklaakonvehti kahvin kera. Mieli tuntuu jopa hieman apealta. Tässäkö tämä ateria nyt oli?

Minkä ikäisenä voi aloittaa kuntosaliharjoittelun?

Onko voimaharjoittelu nuorelle sopivaa vai altistaako se vammoille ja loukkaantumisille? Jäävätkö voimaharjoittelijat kanssaeläjiä lyhyemmiksi? Nuorten kuntosalitreenaminen jakaa mielipiteitä. Nuorten lisäksi vanhemmat ovat usein epätietoisia siitä, onko kuntosaliharjoittelu heidän lapsilleen sopivaa liikuntaa.

Mustikka – oma superfoodimme

Nyt on käsillä se aika vuodesta, kun pääsemme nauttimaan metsiemme sinisistä herkkupaloista, mustikoista. Mustikka on kanervakasveihin kuuluva havumetsien kasvatti, jonka marjat ovat varsinaista lähi- ja superruokaa. Mustikat paitsi maistuvat taivaalliselta, niiden syöminen kannattaa muistakin syistä. Tikis listasi tämän suomalaisen superfoodin terveyshyötyjä!

Kun kamppailulajit vaihtuvat kamppailuun elämästä – Jani Kokki

1980-luvun Haminassa 8-vuotias rasavilli poika aloitti karaten kamppailulajielokuvien innoittamana. Näyttävät hypyt, pomput ja potkut kiehtoivat häntä ja pikkuhiljaa valkeni lajin olevan myös paljon muuta: filosofiaa, vanhempien kunnioittamista, hyviä käytöstapoja… Usean vuoden aikana karaten rinnalle nousivat myös taekwondo ja kungfu. Päihittämätön itsepuolustuslajien yhdistelmä johti kansainvälisten taekwondokisojen voittamiseen ensimmäisellä yrittämällä ja näin syntyi loistava pohja unelmalle: päästä itse Hollywoodiin kamppailuelokuvien hopearuuduille. Nuori Jani Kokki lähti luomaan tietään kohti päämääräänsä.

Miten huoltaa kehoa – 10 vinkkiä

Jokainen meistä tarvitsee kehonhuoltoa, olipa sitten kuntoliikkuja tai huippu-urheilija. Kehonhuollosta tulee monelle mieleen ainoastaan venyttely ja hieronta, mutta siihen sisältyy paljon muitakin asioita. Huoltamalla kehoa parannamme sen palautumista fyysisestä rasituksesta, kehitämme liikkuvuutta, notkeutta ja tasapainoa. Myös kehonhallinta paranee ja loukkaantumisriski pienenee. Tikis listasi asioita, jotka huoltavat kroppaa kokonaisvaltaisesti: